Animal Text Generator at TextSpace.net
Glitter Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, May 4, 2011

PULAU LANGKAWI

Di hadapan Dataran Lang....



Di atas Feri Marina Star 3



Bersama keluarga di Dataran Lang....



...bersedia naik kabel...



Pemandangan dari atas gunung macincang
Pulau di belakang .......Pulau Dayang Bunting



Di atas jambatan gantung


ceria berada di atas jambatan gantung



tiupan angin kuat...jambatan bergoyang....
terasa gayat...


Di Jeti Kuah
bersiap sedia untuk pulang


KE PULAU LANGKAWI KALI KE 4


01 MEI 2011 ( AHAD) - Saya sekeluarga 4 orang berkunjung ke Pulau Langkawi. Pada hari tersebut Jeti Kuala Perlis dibanjiri ramai pelancong dari dalam dan luar negara.

Jeti Kuala Perlis tempat penumpang menaiki bot ke Pulau Langkawi selain Kuala Kedah. Keadaannya penuh sesak. Saya sekeluarga menaiki Feri Marina Star 3 jam 10.30 pagi. Hampir sejam saya tiba di Jeti Kuah,Langkawi.

Di Jeti Kuah, kelihatan ramai tuan punya kereta sewa menyapa pelancong untuk menyewa keretanya. Saya menaiki teksi untuk ke motel penginapan di Pekan Kuah. Inapan Gamat Asli adalah nama Motel tersebut. Ia kepunyaan Tn. Hj.Shaari .

Kereta kabel adalah di antara destinasi lawatan saya. Ramai pelancong berbaris dengan sabar untuk menaiki kereta kabel ,termasuk saya. Berbaris panjang selama satu setengah jam ,tibalah giliran saya . Lengoh kaki berdiri hilang apabila melihat pemandangan dari atas gunung dengan ketinggian 708m dari aras laut.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails