Animal Text Generator at TextSpace.net
Glitter Text Generator at TextSpace.net

Sunday, August 8, 2010

LAWATAN KE PANTAI TIMUR


Lima jejaka maco bergambar di Pantai PCB Kelantan
Berbaju biru yang paling kecil diapit empat body guard besar....


Berada di dalam Dewan BTPN Kelantan
sedang mendengar taklimat dari Ketua Penolong Pengarah BTPN
( En.Aziz Seman,Pn.Kalthom Haron dan Pn Salimah A.Rahman)



Bahagian hadapan Pasar Besar Rantau Panjang
kedai bebas cukai yang terkenal di sempadan



Bergambar di Masjid Kristal
Kuala Trangganu




Sedang memilih pakaian di Pasar Siti Khadijah
bersama En.Mohd.Yusop Bin Basir ( Kaunselor SK Peserai)



9 OGOS 2010 (ISNIN) -
Lawatan ke Pantai Timur 3 hari 2 malam ke Negeri Kelantan disertai 40 orang warga SK Peserai. Rombongan bertolak dari sekolah jam 9.30 malam. Kami terus ke kedai bebas cukai Rantau Panjang pada jam 10.30 pagi. Suasana di pekan tersebut dipenuhi para pelancong dari seluruh Malaysia. Rombongan kami membeli berbagai barang keperluan, seperti pinggan mangkuk, toto, kain baju dan lain-lain semuanya ada. Di situ saya habis berbelanja RM350.00.

Kami bermalam di Asrama Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Kelantan(BTPN), Jalan Pengkalan Cepa. Waktu malam kami ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Banyak barangan tempatan dijual di situ seperti beraneka pakaian batik, tudung dan seribu satu macam lagi. Di sini saya habis berbelanja RM200.00.

Pada pagi 8 Ogos, rombongan kami melawat BTPN. Kami di bawa melawat melihat aktiviti BTPN. Kawasannya sangat luas dan cantik. Pada jam 10.00 pagi rombongan kami bergerak meninggalkan BTPN untuk pulang ke Batu Pahat. Kami ke Pasar Siti Khadijah, Kota Baharu. Di situ saya habis RM100.00. Rakan-rakan saya ada tak terkira........

Tepat jam 12.30 tengahari rombongan kami bertolak ke Kuala Terangganu. Kami singgah ke Masjid Kristal untuk berehat dan sembahyang asar di situ. Selepas itu kami ke Kampong Losong membeli Keropok Losong. Kami berhenti makan di Pantai Marang dan sembahyang maghrib di surau tepi pantai. Kira-kira jam 8.10 malam rombongan kami bertolak balik ke Batu Pahat dan sampai di SK Peserai jam 3.15 pagi. Saya sampai di rumah jam 3.30 pagi. Saya bertugas seperti biasa ke sekolah pada jam 7.15 pagi. Boleh tahan juga mengantuk.......tapi seronok....nak gi Sarawak 2011 dan dalam perancangan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails